Designet skal sælge dit budskab eller dit produkt
Når vi i WebCoders udarbejder website-design til en virksomhed eller organisation, tager vi først og fremmest udgangspunkt i, at vi skal sælge budskabet eller produktet.
Kort sagt handler det om at konvertere den besøgende fra at være et besøg, til at blive til en kunde, en tilmelding til et nyhedsbrev, en email-henvendelse eller hvad formålet med websitet er.
Dette gøres ved bl.a. tydelig CTA (Call-to-action), komplimentærfarver m.m.
Web Coders har f. eks. stået for UX og UI-design til booking af færgen-ruten (Sælvig – Hou) på Samsø.
Design der giver mening
Vi går benhårdt efter at finde frem til målet, uanset om målet er en ordre i en webshop eller en personlig henvendelse via en kontaktformular.
Responsivt design – et must!
Allerede i designfasen har vi in mente, at designet skal kunne vises perfekt på både smartphones, tablets, laptops og desktops. Det betyder i praksis, at vi allerede fra start i designfasen overvejer, hvordan de elementer der står pænt på en alm. PC skal rykke rundt, for at de også vises optimalt på en smartphone.
Det kan eksempelvis være fire elementer, der står på række på en desktop computer, men på en smartphone står de over hinanden og teksten er gjort større, så læsevenligheden også er i top, selvom den besøgende ser siden fra en mobil.
Kort sagt handler det om at sælge dit produkt, ydelse eller budskab på alle enheder.